This Is Service Design Doing
Hvordan går man egentlig frem for å bygge opp kundesentrisk kultur i en organisasjon? Dette er den første omfattende boken om hvordan man faktisk utfører tjenestedesign.
Tjenestedesign kan brukes til å forbedre samspillet mellom tjenesteleverandører og kunder, men hvordan gjør man det i praksis? I denne boken lærer du spesifikt om:
- Hvordan du leder workshops i praksis
- Hvordan du utfører alle de viktigste metodene innenfor tjenestedesign
- Hvordan du implementerer design-konsepter i virkeligheten
- Hvordan du bygger tjenestedesign inn i en organisasjon
- Hvordan et felles språk på tvers av disipliner kan bryte ned siloer i en organisasjon
- Hvordan følge en modell for å oppnå gode kundeopplevelser
Boken har praktiske beskrivelser av hvert enkelt trinn i prosessene, hvert enkelt verktøy og hver metode som brukes. Gå fra teori til praksis og bygg gode brukeropplevelser, bærekraftig forretningssuksess, eller hva du måtte ønske ved hjelp av tjenestedesign.
Forfattere av boken er Marc Stickdorn, Jakob Schneider, Adam Lawrence og Markus Hormess. Utgitt første gang i 2018.
Boken er pensum i flere utdanninger innenfor tjenestedesign, blant annet hos AHO og NTNU.
Her er noen steder hvor boken kan kjøpes: