Hvordan designe tjenester som virker?
«Good Services» guider deg på veien til de gode tjenestene.
«Good Services – How to design services that work» tar for seg praktiske fremgangsmåter for å utforme gode tjenester, i tillegg til det mer prinsipielle grunnlaget for tjenester som fungerer godt for brukerne.
Good Services skal være tilpasset både utøvende tjenestedesignere og ikke-utøvere med en interesse for bedre tjenestelevering. Forlaget BIS kalte i 2020 boken for «den definitive nye guiden» for å designe tjenester som fungerer godt for brukere.
Forfatter Lou Downe har tidligere jobbet som designdirektør i den britiske regjeringen, og var med på å innføre disiplinen tjenestedesign der. Create Review har kåret Downe til en av Storbritannias 50 beste kreative ledere.
Good Services – How to design services that work
Av Louise Downe, 224 sider, engelskspråklig, utgitt i 2020 av forlaget BIS Publishers B.V.
Se også The School of Good Services, en digital «skole» for tjenestedesign som er grunnlagt av forfatteren.